به سایت مینو علیمحمدی (مدرس دوره‌های زندگی موفق) خوش آمدید

راه های دوست داشتن خود

 

اگر شما خود را دوست نداشته باشید دیگران را هم نمی توانید دوست داشته باشید. وقتی شما خود را ارزشمند و لایق بدانید دیگران هم دیدگاه شما را می پذیرند.

کلید همه مشکلات ما در نپذیرفتن، لایق و ارزشمند ندانستن خودمان است. زمانی ما می توانیم کیفیت زندگی خود را بالا ببریم که حال ما خوب باشد. زمانی حال ما خوب است که خودمان را بپذیریم و دوست داشته باشیم، با این کلید  شما به موفقیتهای زیادی در همه ی بخش های زندگی خود خواهید رسید پیشرفت شما چشمگیر می شود و شما به مسیر های درست و میان بُر هدایت می شوید.

بر نقاط مثبت خود تمرکز کنید

افرادی که خود را دوست ندارند توجه خودشان را بر روی نقاط منفی‌ خود، مثل نقص ها، ناتوانی‌ها، تجربه های تلخ و … می‌گذارند و به این دلیل مدام احساسات بدی را در طی روز تجربه می کنند. سعی کنید بر نقاط و ویژگی‌های مثبت وجودی خود با توجهی آگاهانه و قلبی تمرکز کنید. استعدادها و توانایی های خودتان را باور کنید و خودتان را در شرایطی قرار دهید که استعدادهایتان شکوفاتر شوند. یادمان باشد هیچ چیزی با ارزش تر از وجود درونی ما نیست که ارزش این را داشته باشد که بخاطرش خشمگین شویم ناراحت باشیم یا حال خودمان را بد کنیم. هیچ چیزی ارزش غمگین شدن و کینه توزی را ندارد.

زمانی را برای انجام مدیتیشن اختصاص دهید

مدیتیشن احساس آرامش، صلح و تعادل را القا خواهد کرد که همگی اینها منجر به حال خوب و احساس خوب نسبت به خود و سلامتی ذهن و جسم در شما خواهد شد. نکته بسیار جالب این است که با پایان مدیتیشن احساس خوب تان پایان نمی یابد و در تمام طول روز یا شاید روزها این احساس خوب جریان خواهد داشت.سعی کنید که به طور روزانه مدت زمانی را به تمرکز زیاد اختصاص دهید. روزی ده دقیقه مدیتیشن انجام دهید و ده دقیقه نوشتن اتفاقات روزانه هنگام صبح می تواند انگیزه و روحیه شما را بالا ببرد.

شکرگزار باشید

ما باید سپاس گذار خود و خدای خود باشیم، پس ذهن خود را به شکرگزاری عادت دهید.

شکرگزاری یک استعداد است که می تواند زیبایی های زیادی از زندگی را به شما نشان دهد، حتی در مورد خودتان نیز شکرگزار باشید. خداوند نعمت های بیشماری به هر یک از انسان ها عطا کرده و هر کسی بی نظیر است. وقتی ما آگاهانه بر روی  نعمت های زندگی خود توجه و تمرکزمی کنیم  ذهن ما هم به شدت به دنبال فراهم کردن نعمت های بیشتری در زندگی برای ما می گردد زیرا به هر چیزی که در جهان هستی توجه و تمرکز کنیم دقیقا همان چیزها را در زندگی ما بیشتر وبیشتر می شود.

کار کردن با آینه

روبروی آیینه بایستید و به خودتان جملات مثبت بگویید . من مطمئن هستم که شما روزانه به آینه نگاه می کنید. به دلیل گفتگوی درونی نامهربانی که می شنوید ، برای بسیاری می تواند یک تجربه بسیار منفی باشد. به این کلمات گوش ندهید در عوض ، وقتی به آینه نگاه می کنید ، به چشمان خود نگاه کنید و بگویید “دوستت دارم”. آن را انجام دهید ، حتی اگر احساس احمقانه ای کنید!

مکان شادکامی خود را پیدا کنید

همه ما باید جایی داشته باشیم که بتوانیم به آنجا برویم و احساس خوشی کنیم. به این فکر کنید که کجا دوست دارید بروید. آیا پیاده روی در کنار ساحل است؟ پاتوق با دوستان؟ کلاس تمرین؟ کلاس هنری؟ عشق به خود این است که جام خود را پر کنید. وقتی فنجان شما پر شد ، آن وقت می توانید بهتر به دیگران خدمت کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.