به سایت مینو علیمحمدی (مدرس دوره‌های زندگی موفق) خوش آمدید

راههای افزایش خودباوری

راههای افزایش خودباوری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از انجام کاری بترسید یا ترس صحبت کردن در جمع را داشته باشید و نتوانید به جایگاهی که ارزش و لیاقتش را دارید برسید .

فردی که خودباوری داشته باشد در واقع به توانایی‌ها و نیروهایی که در درونش وجود دارد ایمان آورده و می‌داند که از پس هر کاری که بخواهد، برمی‌آید.

خودشناسی و آگاهی از خود

از مهمترین عواملی که به انسان کمک میکند زندگی خوب و موفقی داشته باشد داشتن آگاهی از خویشتن است . فرد خود آگاه می تواند به ارزش های خویش دست یابد و از مواهب خدادادی بهره مند شود .

برای شناخت خود وقت بگذارید و با مطالعه و یادگیری سطح آگاهی خود را افزایش بدهید . شناختی مناسب از خواسته ها، اهداف ، نیازها، احساسات، ارزش های خود، نقاط قوت یا نقاط ضعف خود بدست آورید .

مثبت نگر باشید

داشتن دیدی روشن از خودتان و کارهایتان باعث رسیدن شما به خودباوری میشود . برای هر قدمی که باعث میشود شما از دیروزتان آگاه تر و باتجربه تر شوید به خودتان پاداش بدهید، این میتواند یک تشویق و تحسین کلامی از طرف خودتان باشد یا یک هدیه مادی، این کار باعث میشود شما یک قدم به سمت پیشرفت، رشد و رسیدن به خودباوری نزدیک شوید. پس یک هدیه در نظر بگیرید این خیلی مهم است که موفقیت های خود را جشن بگیرید حتی اگر خیلی کوچک باشد ، مثل خواندن کتابی که سالها پیش خریدید و هنوز نخواندید ، مهمان کردن خود به یک کافه و غیره

اعتقاد و اطمینان به خود و ارزشهایتان  

فردی که به توانمندی‌ها و استعدادهایی که خداوند در وجود او قرار داده، ایمان و اعتقاد داشته باشد، اعتقاد دارد که می‌تواند از پس هر مشکلی بربیاید و مسائلی که در زندگی پیش روی او قرار می‌گیرد را یکی پس از دیگری حل و فصل کند. فردی که چنین باوری دارد، هرگز ناامید نمی‌شود و آن‌قدر تلاش می‌کند تا هدفی که در زندگی برای خود تعیین کرده است را محقق کند. به همین خاطر است که نسبت به زندگی و فعالیت‌های خودش تعهد کامل دارد و از هیچ تلاشی فروگذار نمیشود. ولی افرادی که به استعدادها، دانش و تجربیات خود باور ندارند، از مواجه شدن با مسائل چالش برانگیز پرهیز می‌کنند و تلاش می‌کنند به نوعی از مشکلات و مسائل خود فرار کنند.

با اعتماد بنفس رفتار کنید

حتی اگر احساس اعتماد به نفس ندارید سعی کنید وانمود کنید که با اعتماد به نفس هستید . اعتماد به نفس باعث می شود با وجود مشکلات و موانع نهراسید و از سعی و تلاش دست نکشید . با این روش می‌توانیم حس باورپذیری را در خودمان ایجاد و تقویت کنیم و با این راه‌حل اطرافیان نیز ما را جدی خواهند گرفت. به جای تمرکز بر نقاط ضعف خود، بیشتر سعی کنید که روی نقاط قوت خود و توانمندیهایتان تمرکز کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.