به سایت مینو علیمحمدی (مدرس دوره‌های زندگی موفق) خوش آمدید

اگر تمایل دارید که تغییر و تحول اساسی در روند زندگی و طرز تفکر خودتان ایجاد کنید باید تلاش کنید که واقعیت های زندگی را ببینید و بر اساس آن عمل نمایید. رویاهای خود را دنبال نموده و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنید و به این شیوه می‌توانید موفق تر باشید و بیشتر از زندگی خود لذت ببرید.

معنای زندگی خوب این نیست که همیشه یک مسیر را در زندگی دنبال کنید. گاهی اوقات باید در مسیر زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. باید در خود کنکاش کنید و ببینید چه چیزی واقعا شما را شاد و خوشبخت می‌کند.

از قدیم گفتند اگر آب هم در جایی ثابت بماند گنداب می‌شود. تحول در زندگی، نیاز همه ما برای پیشرفت و رسیدن به قله‌های موفقیت شخصی‌مان است. اگر یک روند ثابت در زندگی طی کنیم مطمئن باشید دچار همان مشکل آب راکد خواهیم شد. حس خوشبختی و رضایت از زندگی برای هر کسی با معیار‌های شخصی خودش تعریف می‌شود. با خودتان خلوت کنید و فکر کنید معیار‌های شما چیست؟ 

معنا یافتن شایستگی های درونی هر شخص، در گرو داشتن احساسی از پیشرفت، موفقیت و پیگیری رویاهایی است که به زندگی ما معنا می بخشد. این احساس بیش از هر چیز مربوط به ندای درون، شناخت حقیقت و گوش دادن به ندای قلبمان است.

برای ایجاد تغییر در زندگی، ارزش ‌های واقعی زندگی را بیابید

فرض کنید هم اکنون به شما بگویند که تنها یک هفته فرصت دارید تا آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و بعد از آن فرصتی نخواهید داشت. شما در این هفته چه کارهایی انجام می‌دهید؟

پاسخی که به این سوال می‌دهید ارزش زندگی شما را بیان می‌کند. شاید زمانی که به جواب ‌خود توجه می‌کنید، متوجه شوید که آنچه تاکنون بدان مشغول بوده اید، با آنچه که برای شما ارزش محسوب می‌شود، فاصله ی زیادی دارد. بله، این یک واقعیت است که در روند زندگی و انجام کارهای روزمره غرق می‌شویم و از ارزش ‌های واقعی زندگی‌ مان دور می‌شویم و حتی شاید آن‌ها را فراموش کنیم.

 

چگونه زندگی ام را متحول کنم؟

آنچه بیرون شما می‌گذرد، بازتابی است از آنچه درون شما وجود دارد. رفتار‌های ما، تابعی از طرز فکر ما هستند؛ به بیان دیگر، «فکر ما، ریشه رفتار‌های ماست و رفتار‌های ما، ریشه سرنوشت ما.

 

کاری که در اوقات فراغت خود انجام می دهیم، همان کاری است که باید همیشه به انجام آن بپردازیم

سرگرمی‌ها، موتور محرک شادی و زندگی هستند. آنها را دست کم نگیرید. سارا دیلوو ۱۰سال در امور مالی و حسابداری اشتغال داشت اما واقعا از شغلش متنفر بود و هر روز غمگین‌تر و دپرس تر می‌شد . این حس عدم‌رضایت از کارش موجب شد عصرها که به خانه برمی‌گشت به حرکات یوگا و مدیتیشن بپردازند چون تنها دلیل او برای آرامش بود! او در حال حاضر یکی از مربیان مشهور یوگاست.

ما هم می‌توانیم با کارهای ساده‌ای مانند پیاده‌روی و ورزش یا کارهای که در اوقات فراغت انجام می‌دهیم، به دنبال شادی و الهام در زندگی خودمان باشیم. این کارهای ساده می‌تواند جان تازه‌ای به روند تکراری روزمره ببخشد.

اگر انگیزهای ندارید پس چشم انداز زندگی خود را تغییر دهید

هیچ کس قرار نیست رویاهای مان را همچون یک هدیه دو دستی به ما تقدیم کند. به ندرت مسائل به این سادگی پیش خواهد رفت. هر وقت که آماده دنبال کردن هدف جدیدی می شویم، یا برای رسیدن به شغلی که همیشه آرزویش را داشته ایم تلاش می کنیم با دشواری ها و موقعیت های سخت نیز مواجه خواهیم شد. چیزهایی که به شما انگیزه می‌دهد ممکن است به سادگی لذت بردن از نگهداری حیوانات باشد یا به بزرگی کمک به کودکان نیازمند.

ریتم زندگی خود را آرام کنید 

شما نیاز به زمان دارید تا بتوانید فکر کنید و افکار خود را در زندگی فردی بازتاب دهید. اگر تمام مدت سرتان شلوغ باشد، وقت کافی برای فکر کردن به اهداف خود ندارید چه برسد به اینکه بخواهید دست به عمل بزنید و زندگی‌تان را تغییر دهید. پس ریتم زندگی خود را آرام و ملایم نمایید و برای تغییر در زندگی خود فضا ایجاد کنید.

 

مسئولیت‌پذیر باشید 

قبول مسئولیت‌های زندگی یک باید است. دیگران را به خاطر اتفاقات بدی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد سرزنش نکنید. انگشت سرزنش خود را به سوی خانواده، دوستان، کارفرما نشانه نگیرید. خوبی و بدی موجود در زندگی مستقیما به عملکرد فردی شما بستگی دارد. زمانی‌که مسئولیت این موارد را پذیرفتید، آنگاه می‌توانید انتظار ایجاد تغییرات شگرفی را در زندگی خود داشته باشید.باید تصمیم بگیریم که خودمان اوضاع و احوال پیرامونمان را تغییر دهیم. با این روش می‌توانیم خیلی موثرتر عمل کنیم.

 

برای  ایجاد تغییر در زندگی، بر موانع غلبه نمایید

در مسیر ایجاد تغییر در زندگی، باید به موانعی که با آن مواجه می‌شوید نیز توجه داشته باشید و دقت کنید که چه چیزهایی باعث می‌شود که شما به سمت رویاهای خود حرکت نکنید و انگیزه‌ی تغییر در شما کاهش یابد؟

گاهی اوقات، دلیل اینکه انگیزه ی ایجاد تغییر در افراد کاهش می‌یابد اینست که اهدافی که پیگیری می‌کنیم و به دنبال آن‌ها هستیم در واقع مال ما و یا مربوط به ما نیستند. مثلا پدر و مادر رویا هایی برایمان در نظر دارند و ما خود را موظف می‌دانیم که آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم. بنابراین قبل از اینکه حرکت را شروع کنید باید کمی فکر کنید و ببینید آنچه را که یادداشت کرده اید و برای آن تلاش می‌کنید مال خود شما هستند یا نه؟ و این را بدانید که اگر اهداف مربوط به خود شما باشند، به راحتی می‌توانید موانع را از سر راه برداشته و بر آن‌ها غلبه نمایید.

برای ایجاد تغییر در زندگی، اقدام کنی

بدون اقدام و عملی کردن افکار و مواردی که یادداشت کرده ایم به هیچ چیزی نخواهیم رسید.  

فکر کردن به رویاها و میل دستیابی به آن‌ها باعث می‌شود که انگیزه‌ی لازم را برای اقدام و عمل بدست بیاورید. اما تعهد به اهداف است که باعث می‌شود اتفاقات خوب و مثبت در زندگی برایمان ایجاد شود. زیرا تعهد قابلیت این را دارد که همچون یک آهنربا عمل کرده و موارد خوب و مثبت را که برای شما خوشایند و رضایت بخش است را به سمت شما جذب کند. پس همین حالا دست به کار شوید و برای ایجاد تغییر در زندگی قدم بردارید.